Meldactie ‘Vergoedingen en polisvoorwaarden Zorgverzekering’

Arnhem, 22 januari 2010

Zorgbelang Gelderland organiseert, in samenwerking met een aantal andere Zorgbelangorganisaties en de NPCF, een meldactie over ‘Vergoedingen en polisvoorwaarden Zorgverzekering’.

De meldactie start op maandag 25 januari en loopt tot en met maandag 8 februari.

Het gaat om een herhaling van de meldactie die begin 2008 is gehouden.

Regelmatig komen klachten en vragen binnen over vergoedingen van behandelingen of medicijnen. Patiënten krijgen onverhoopt hun rekeningen niet vergoed, terwijl ze hier van tevoren wel van uit waren gegaan. Voor veel mensen zijn de redenen waarom een behandeling, hulpmiddel of medicijn niet wordt vergoed, niet duidelijk. Met deze meldactie willen we nagaan welke informatie mensen krijgen over de vergoedingen bij hun zorgverzekeraar, hoe men wordt geïnformeerd en of veel mensen te maken hebben gehad met rekeningen die niet worden vergoed.

 

Ervaringen melden

Mensen die aanlopen tegen bovengenoemde of andere problemen met betrekking tot hun zorgverzekering, kunnen hun ervaringen melden tijdens de meldactie.
Via www.zorgbelanggelderland.nl kan men een vragenlijst invullen. Indien men geen gebruik kan maken van internet kan op werkdagen van 9.00-16.30 uur telefonisch contact opgenomen worden met de afdeling Informatie en Klachtenopvang van Zorgbelang Gelderland, telefoonnummer 026 384 28 22, er wordt dan een papieren vragenlijst toegezonden.

Wat doen de organiserende organisaties met de resultaten?
De resultaten van de meldactie worden vergeleken met de meldactie van vorig jaar.  De uitkomsten van de meldactie worden gebundeld en aan de deelnemers (via www.zorgbelanggelderland.nl) en de zorgverzekeraars aangeboden.