Systemen en dienstverlening CAK nog onvoldoende op orde

De Nationale ombudsman concludeert dat burgers nog steeds last hebben van de systeem- en procesproblemen bij het CAK. Vooral de problemen met de invoering van het Wmo-abonnementstarief zorgden het afgelopen jaar voor onduidelijkheid en onzekerheid bij burgers.

De (administratieve) systemen waarmee wordt gewerkt, lijken nog steeds niet goed te werken en de dienstverlening is nog niet voldoende op orde. Zo geven burgers ook dit jaar aan dat de wachttijden aan de telefoon lang zijn en zij zich door het CAK niet altijd voldoende geholpen voelen. Uiteraard heeft de ombudsman begrip voor de problemen die door de uitbraak van corona zijn ontstaan.

Ook heeft hij kennisgenomen van de complicaties bij de invoering van het Wmo-abonnementstarief. En is hij zich bewust van de goede intenties en inzet van de medewerkers van het CAK om de hierdoor ontstane problemen voor de burger op te lossen.

Lees hier het volledige artikel.
https://www.nationaleombudsman.nl/waarmee-kunnen-wij-u-helpen/nieuws/2021/systemen-en-dienstverlening-cak-nog-onvoldoende-op-orde