Advertenties Reumafonds in NRC Handelsblad

Rondom de collecteweek staat het Reumafonds met drie paginagrote advertenties in NRC Handelsblad. Dat roept kritische vragen op.
Het antwoord: deze spreads hebben we gratis kunnen plaatsen.

In september vorig jaar won het Reumafonds de vakjuryprijs van de NRC Charity Awards. De prijs bestond uit een trofee en gratis advertentieruimte met een waarde van ruim € 214.000,-. Dat zijn vier spreads, dubbele pagina’s.

Onze advertentie ‘De normaalste dingen worden steeds moeilijker…’ raakte de jury in het hart.
Volgens het juryrapport was de advertentie van het Reumafonds “een eenvoudige en charmante uiting met een enorme stopping power, een uiting die de lezer frontaal raakt”.
De jury roemde de uiting om het effect: het zichtbaar slechter wordende handschrift is “een klap in het gezicht”. Bovendien maakt de advertentie goed gebruik van het formaat dat beschikbaar is – op deze manier wordt goed de aandacht getrokken in een volle krant.

Het Reumafonds heeft besloten deze prijs zorgvuldig in te zetten, om daarmee onze campagnes te ondersteunen. We hebben de eerste advertentie geplaatst op WereldReumaDag, met de oproep ‘Sta even stil bij reuma’.

Collecteweek
In de collecteweek grijpen we terug op de oorspronkelijke advertentie ‘De normaalste dingen worden steeds moeilijker’. Op dinsdag 13 maart zien we de gebruiksaanwijzing voor het openen van een blik soep, op vrijdag 16 maart het strikken van een stropdas en op donderdag 22 maart bedanken we alle vrijwilligers voor hun inzet tijdens de collecteweek.

Uw donatie
Het geld dat opgehaald wordt in de collecteweek gaat naar onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek naar de oorzaak en bestrijding van reuma. Hartelijk dank voor uw steun!