GGZ-aanbieders en zorgverzekeraars hard aan de slag met wachttijden

Sinds afgelopen zomer gestart is met het plan van aanpak wachttijden, is er veel in gang gezet om wachttijden in de ggz binnen de Treeknormen te krijgen. Iedere patiënt die langer dan noodzakelijk en verantwoord moet wachten op geestelijke gezondheidszorg, is er één te veel.

Helaas zijn de wachttijden nog niet verdwenen, zoals ook de NZa constateert in haar laatste monitor. We willen spoedig een dalende lijn zien met betrekking tot wachttijden.

Er is een gedeelde verantwoordelijkheid van ggz-aanbieders en zorgverzekeraars om patiënten en cliënten de best mogelijke zorg te bieden, binnen de tijden van de treeknormen. Naast de al in gang gezette acties, nemen we de aanbevelingen van de NZa daarom ter harte om te komen tot oplossingen. Ook hebben we met de staatssecretaris afgesproken dat we een aantal acties extra aanzetten, zoals het opschonen van wachtlijsten bij de aanbieders.

Lees hier het volledige artikel.