Reumafonds jaarverslag 2012 online

Via de website van het Reumafonds kunt u het jaarverslag 2012 bekijken. Het Reumafonds kijkt terug op een goed jaar, waarin ze de doelstellingen hebben kunnen realiseren. Alleen dankzij de steun van vrijwilligers en donateurs kan het Reumafonds de strijd tegen reuma blijven aangaan. Wij danken iedereen die ons daarbij helpt!

Het Reumafonds is er voor mensen met reuma. Met wetenschappelijk onderzoek en door het financieren van patiëntenactiviteiten, door goede voorlichting te geven en door voor hun belangen op te komen.

Lodewijk Ridderbos, directeur Reumafonds: “We kijken terug op een goed jaar, ook al zijn de gevolgen van de economische crisis merkbaar geweest. We konden dankzij de inkomsten uit onder meer de collecte, donaties, nalatenschappen en loterijen een bedrag van 19,3 miljoen euro besteden aan onze doelen.”

Waar is uw gift aan besteed?

In het jaarverslag kunt u alle inkomsten en bestedingen van het Reumafonds in 2012 nalezen. Enkele cijfers:

Er is een recordaantal van dertig nieuwe onderzoeksprojecten gefinancierd. Elf nieuwe klinische, patiëntgebonden onderzoeken en negentien fundamentele projecten. Daarnaast is aan de onderzoeksgroepen van 21 hoogleraren steun verleend, drie meer dan voorgaande jaren.

In 2012 konden ruim 340 activiteiten van patiëntenverenigingen worden gefinancierd, voor een groot deel beweegactiviteiten.

Ook in 2012 zijn de kosten van de eigen fondsenwerving met 19,4% van de inkomsten opnieuw ruim onder de CBF-norm van 25% van de inkomsten.

Bekijken of bestellen
Het Jaarverslag 2012 is online te bekijken. Als u dat wilt, kunt u een verkort jaaroverzicht bestellen in onze bestelservice.

Bron: Reumafonds