VGZ en Menzis contracteren innovatieve en snelle GGZ-aanbieder

Stel: je bent depressief of hebt een angststoornis en staat onder behandeling, maar loopt tussen 2 sessies in tegen jezelf aan. Vroeger moest je je ervaring bewaren tot de volgende sessie. Dankzij iPractice, een innovatievere vorm van psychologische ondersteuning, kun je nu dezelfde dag nog met je behandelend psycholoog spreken.

iPractice brengt het hele traject tussen huisartsverwijzing, intake en behandeling samen onder de vleugel van 1 partij. Digitaal als dat kan, en fysiek als het nodig is. Zorgverzekeraars Menzis en VGZ zijn overtuigd van dit concept en hebben een contract gesloten met iPractice. Bovendien: deze werkwijze houdt psychologische hulp ook tijdens de coronacrisis binnen handbereik.

“Het lukt ons om cliënten psychologische zorg te blijven bieden tijdens deze periode”, legt initiatiefnemer en GZ-psycholoog Gijs Coppens uit. “Wij kunnen zorgen voor continuïteit van zorg, omdat we het fysieke deel van een behandeling makkelijk digitaal kunnen organiseren. Dat stelt ons ook in staat om na de coronacrisis sneller op te schalen en meer cliënten te helpen.” In de reguliere geestelijke gezondheidszorg (GGZ) kan dit niet zomaar. Wij hebben geen wachttijden. Minstens zo belangrijk: door dagelijkse interactiemogelijkheid hoeven cliënten hun problemen niet te stapelen. We zijn dus overal en altijd bereikbaar.”

Lees hier het volledige artikel.