Zorgverleners laten steken vallen op het web

Websitebezoekers zijn door de bank genomen tevreden over de kwaliteit van de websites van zorgverleners, maar ze zijn ook kritisch op de geboden dienstverlening. Wereldwijd enquête-onderzoek naar de kwaliteit van de websites van zorgverleners door Kentico wijst uit dat 72 procent van de bezoekers vindt dat websites van zorgverleners behulpzamer zouden kunnen zijn. Bovendien is het aantal digitale kanalen waarmee cliënten in contact kunnen komen met zorgverleners volgens respondenten beperkt.

De belangrijkste kritiekpunten van de respondenten op het gebruiksgemak van de website van zorgverleners waren ‘niet in staat zijn om op de gewenste manier in contact te komen met zorgprofessionals’, ‘moeilijk vindbare informatie’ en ‘het gemis van een chatfunctie om in realtime met een zorgprofessional te chatten’. Toch waren de respondenten over het algemeen tevreden over de initiatieven van zorginstellingen op het web. Meer dan de helft van de respondenten scoorde de inspanningen op het web van zorginstellingen tussen een goed (B) en voldoende (C).

Bart Omlo, Business Development manager van Kentico in de Benelux, vindt de inzichten verhelderend. “Zorginstellingen hebben de afgelopen jaren grote stappen gezet op het gebied van digitale dienstverlening en kunnen tegenwoordig directer en persoonlijker in contact treden met patiënten en cliënten dan vroeger. Cliënten lijken dit te waarderen, maar er zijn nog genoeg punten waar vooruitgang geboekt kan worden. Zeker als deze instellingen aansluiting willen vinden met de mobiele, realtime wensen van de jongste generatie.”

Lees hier het volledige artikel.