Ongeval of ziekte tijdens vakantie vaak ongewis avontuur

Veel verzekerden weten niet hoe zij moeten handelen in geval van pech, ziekte of een ongeluk tijdens een vakantie. Zo zijn de reizigers zich er vaak niet van bewust dat zij de alarmcentrale van de reis- of zorgverzekering kunnen inschakelen bij noodsituaties op reis.

Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van Eurocross Assistance onder 1.500 Nederlanders.

Bijna driekwart (73%) van de ondervraagden geeft aan weleens pech, ziekte of een ongeluk in het buitenland te hebben gehad. Slechts 7% daarvan belde als eerste de alarmcentrale. De helft van de ondervraagde vakantiegangers brengt de alarmcentrale dan wel hun reis- of zorgverzekering überhaupt niet op de hoogte in geval van pech, ongeval of ziekte.

Onwetendheid
“Als urgente hulp nodig is, moet je natuurlijk de lokale 112 bellen”, vertelt Angela Looyé, woordvoerder bij Eurocross Assistance. De Achmea-dochter ontvangt in de zomerperiode gemiddeld zo’n 50.000 telefoontjes van Nederlanders met een reisprobleem.

Lees hier het volledige artikel.