Krijg je zo klanten in beweging?

Verzekeraars in Nederland zijn druk doende programma’s te ontwikkelen om hun klanten in beweging te krijgen. Kort door de bocht is de leidende gedachte hierbij dat gezonde klanten minder declareren, wat bijdraagt aan het betaalbaar houden van de verzekeringspremies.

Verzekeraar Menzis startte met het platform SamenGezond als een van de eersten met het belonen van gezond gedrag. Zilveren Kruis volgde met Actify en helpt – met onder meer een vitaliteitscoach en een ‘Bewegen app’ de deelnemers om gezond(er) te leven.

Gezond gedrag wordt beloond door verzekeraars
Eerder dit jaar maakten ook a.s.r. en Nationale-Nederlanden bekend een fitheidsprogramma te zullen aanbieden aan verzekerden. a.s.r. komt met Vitality, het eerste vitaliteitsconcept in Nederland dat rechtstreeks aan een arbeidsongeschiktheids- en zorgverzekeringsproduct wordt gekoppeld. Nationale-Nederlanden komt met de nieuwe module Fit. Met gezond gedrag kunnen bij verzekeraars punten worden gespaard, die in de webshop van de betreffende verzekeraar kunnen worden verzilverd. De beloning varieert van korting op een bioscoopkaartje, korting op een activity tracker tot sportmedisch advies en een online cursus over hoe een burn-out te voorkomen is.

Lees hier het volledige artikel.